Curcuminul pentru sportivi si oameni activi

7

 

Durerile articulare, rupturile musculare sau oboseala cronica se numara printre cele mai frecvente afectiuni si mai mari necazuri care ii impiedica pe sportivi, dar si pe alti oameni cu activitati fizice sustinute, sa-si continue drumul spre nivelul de performanta tintit.

Pe de alta parte, poate ca modalitatea cea mai populara prin care sportivii de performanta, dar si cei amatori, stiu ca-si pot stimula cresterea masei musculare este sa-si suplimenteze dietele cu proteine concentrate. Ceea ce unii nu iau in calcul este cat de mult poate organismul lor sa le asimileze in mod benefic.

Curcuminul – atunci cand este folosit in forma unui supliment cu putere mare de asimilare de catre organism – s-a dovedit ca ajuta la prevenirea multor boli, datorita capacitatilor sale de antioxidant si antiinflamator puternic.

Acum, incepe sa se arate la fel de puternic si pentru oamenii puternici, nu doar pentru bolnavi. Si aceasta, nu doar pentru ca reduce durerile si amelioreaza afectiunile articulatiilor, dar si stimuleaza cresterea muschilor, previne rupturile musculare si scade oboseala cronica.

Si asta este ceea ce i-ar putea interesa deopotriva pe sportivi si pe toti cei ce presteaza o activitate fizica sustinuta.

Date fiind aceste beneficii ale curcuminului, care continua sa fie explorate, nu este de mirare ca pana si US Army a finantat un studiu pe aceasta tema.

 

Cum ajuta curcuminul cresterea performantelor musculare

Conform Altern Med Rev. 2009), curcuminul este mai puternic decat unele medicamente antiinflamatorii, fiind cel mai puternic antiinflamator natural. Insa curcuminul nu numai ca impiedica daunele produse de inflamatia cronica, dar le ofera sportivilor si un ajutor in recuperare.

Faptul ca muschii deteriorati se pot „repara” mai repede cu ajutorul curcuminului a fost demonstrat pe un studiu facut pe animale. Curcuminul are nu numai proprietati antiinflamatorii, dar poate si sa promoveze si sa accelereze vindecarea unui tesut deteriorat.

S-a constatat ca soarecii tratati cu doza optima (20 micrograme / kg / zi) au indicat o refacere musculara dupa 4 zile, in timp ce soarecii netratati au obtinut-o doar dupa 20 de zile. Asadar, curcuminul a accelerat de cinci ori recuperarea musculara.

Cum a fost posibil? Curcuminul inhiba degradarea celulelor musculare si imbunatateste metabolismul. Compusul derivat din turmeric accelereaza arderea acizilor grasi, fara efecte secundare. Astfel, Curcuminul imbunatateste performanta dupa efort intens – este concluzia la care au ajuns oamenii de stiinta de la Universitatea din Carolina de Sud, in urma unui studiu finantat de US Army.

Cercetatorii au descoperit ca suplimentul extras din condimentul turmeric are un efect anticatabolic asupra muschilor. Creatinkinaza, o enzima ce se gaseste in inima, creier, masa musculara si alte ţesuturi si ajuta la producerea de energie pentru contractarea muşchilor, creste in sange dupa exercitiile fizice. Urmarind nivelul acestui indicator dupa administrarea de curcumin, cercetatorii au constatat ca acest supliment natural reduce considerabil daunele provocate de efort in masa musculara

Un alt marker pentru daunele musculare este concentratia de proteine inflamatorii din tesutul muscular. Cercetatorii au masurat cantitatea de TNF-alfa, interleukina 6 si interleukina 1-beta in muschi si au observat ca Curcuminul inhiba producerea acestor proteine.

Oamenii de stiinta au concluzionat ca, pentru personalul militar, ca si pentru sportivii supusi la eforturi intense, dar care nu au timpul necesar pentru recuperare, curcuminul poate sa fie de un mare ajutor, comparativ cu anti-inflamatoarele, cum ar fi ibuprofenul, care nu amelioreaza suficient durerea si care, totodata, incetinesc procesul de recuperare.

 

Curcuminul poate pune stop risipei de masa musculara

Intr-o alta cercetare oamenii de stiinta au studiat daca turmericul, prin ingredientul sau activ, curcumin, poate ajuta la prevenirea descompunerii proteinelor musculare, fenomen ce se poate petrece din cauza unor boli critice. Aceasta descompunere este o cauza cheie pentru „topirea” musculaturii, starea de „blegeala”, lipsa de energie si oboseala.

Studiul realizat in 2007 a constatat ca extractul de curcumin inhiba descompunerea proteinelor induse de sepsis, o boala in care organismul are o reactie severa la bacterii sau alti germeni. Studiul a subliniat faptul ca acest supliment natural poate juca un rol important in situatiile in care degenerarea musculara este cauzata de sepsis.

 

Articulatii mai mobile pentru sportivi, cu ajutorul Curcuminului

Pentru multi sportivi problema inflamatiei nu este niciodata rezolvata, fiind o lupta continua. In activitatea lor, leziuni mici, urmate de valuri de inflamatie, se suprapun unele peste altele, ceea ce la cauzeaza de-a lungul timpului probleme din ce in ce mai mari. O inflamatie acuta este in regula, dar inflamatia cronica este o problema serioasa. In schimb daca o controlezi si-i reduci durata e minunat. Corpul se vindeca si revine mai puternic si mai vivace decat oricand.

Dar curcuminul scade in mod substantial inflamatia. In studii clinice s-a descoperit ca acest extras din condimentul turmeric reduce inflamarea articulatiilor si durerile articulare si imbunatateste mobilitatea si functionalitatea articulatiilor (vezi si pagina noastra „Curcumin si articulatiile”). Acest supliment poate spori siguranta in antrenamente si recuperarea dupa acestea si ar putea fi un supliment benefic pentru sportivii care au dureri sau probleme articulare ori doresc sa le previna.

 

 Curcuminul: mai putin stres si un somn mai bun.

Persoanelor cu activitate fizica intensa, curcuminul le ofera beneficii  si la nivel mental.

Chiar daca asa-numitele energizante pot oferi un „soc energetic”, asta nu-i de-ajuns. Pentru performanta in sport, si nu numai, sunt necesare claritatea, energia dobandita prin odihna si puterea de concentrare. Nivelul maxim al acestora nu poate fi atins fara un somn de calitate si o reducere a stresului negativ.

Stresul inhiba o proteina, numita BDNF (Factorul neurotrofic derivat din creier). Astfel, sub presiunea unui stres constant si ridicat, protectia neuronilor scade, se reduce aparitia de neuroni noi si sunt create mai putin sinapse (conexiuni intre neuroni) in creier.

Curcuminul reduce efectele stresului, prin blocarea posibilelor scaderi ale proteinei BDNF induse de stres (dupa cum arata un studiu realizat in 2006), ba chiar stimuleaza cresterea nivelurilor de BDNF – s-a constatat in urma unei cercetari mai recente, din 2013.

 

Cum ii mai ajuta Curcuminul pe sportivi

Prezenta insulinei in celulele musculare conduce la sinteza proteinelor musculare. Dovedita stiintific si cunoscuta bine in folclorul celor care merg „la sala”, optimizarea prezentei insulinei prin ingerarea post-antrenament de carbohidrati si proteine ​​da rezultate adecvate in cresterea mai rapida a masei musculare.

Desigur, ca la orice hormon, si prezenta insulinei este reglementata, iar semnalul anabolic nu este infinit. Dar Curcuminul poate ajuta. S-a aratat ca suplimentul Curcumin previne mecanismul de feedback negativ care reduce prezenta insulinei, ceea ce indica faptul ca poate contribui la o crestere a prezentei insulinei anabolice in musculatura scheletica. (vezi aici un studiu realizat in 2012 si afla mai multe si din pagina noastra „Curcumin si diabetul”.)

Curcuminul este considerat foarte sigur in dozele recomandate si are efecte secundare neglijabile (sau chiar inexistente), in comparatie cu cele ale diferitelor medicamente. Totusi, chiar si un supliment natural cum este curcuminul este bine sa fie folosit dupa consultarea in prealabil a medicului.

 

Extract95 Curcumin&BioPerine

eficienta dovedita stiintific

 

Untitled-1

Inca din cele mai vechi timpuri oamenii au folosit turmericul in scopuri medicinale si acest lucru este bine documentat in medicina ayurvedica. Aceasta actiune benefica a fost remarcata de catre oamenii de stiinta, care au reusit, in urma cu mai bine de 100 de ani, sa identifice formula curcuminului.

Curcuminul (mai exact curcuminoizii – pentru ca vorbim de un complex de trei substante) este principiul activ din turmeric – praful (sau faina) care se obtine prin macinarea radacinii plantei Curcuma Longa, originara din India.

Cercetatorii au determinat procentul de substanta activa din faina de turmeric, ca fiind de doar 3-4% si au stabilit ca, pentru a se obtine efecte terapeutice notabile, ar trebui consumata zilnic o cantitate de praf de turmeric de 30-50 grame!

Aceasta observatie a dus in cele din urma la aparitia extractelor de Curcumin standardizat cu concentratie de 95% – de unde si denumirea de Curcumin 95.

O singura capsula de Curcumin 95% echivaleaza cu 10 grame de praf/faina de turmeric.

grafic-bioperine

In plus, un numitor comun al tuturor cercetarilor este si concluzia privitoare la absorbtia naturala a curcuminului extrem de redusa, chiar si cand este folosit in stare aproape pura.

De aceea, pentru ca substanta sa aiba efect in organism, este obligatorie asocierea cu extractul de piper negru (BioPerine). Acesta are un rol dublu: creste absorbtia la nivel intestinal si creste utilizarea hepatica, prin activarea enzimelor de conversie specifice.

Astfel, capacitatea organismului de a folosi curcuminul (biodisponibilitatea acestuia) creste de pana la 20 de ori. In aceeasi masura se imbunatateste, astfel, efectul pe care-l are in organism.

Din acest motiv si noi, in produsul nostru, am asociat curcuminul cu extractul de piper negru si am creat astfel cel mai bun produs de curcumin de pe piata romaneasca.

Daca practicati un sport, fie de performanta, fie de placere, daca sunteti o persoana ce sustine activitati fizice intense si doriti sa va imbunatatiti starea generala si performantele, merita sa incercati Extract95 Curcumin&BioPerine.

Este foarte probabil ca aceasta sa fie cea mai buna alegere pe care o puteti face.

 

Noi credem cu tarie in produsul nostru si in ce poate face pentru sanatatea Dvs.

De aceea motto-ul nostru este “Rezultatele fac Diferenta”.

 

Facebook